7. lecke Planning and preparing activities with ICT


Mindig van egy holtpont. Ez most az enyém.

Ez a lecke főként az ún. Learning Objectekről szól rengeteg példával és szakirodalommal. Minél többet olvasok, minél többet látok, annál kevésbé tudom, mi is ez. (Kis túlzással.) Viszont letöltöttem egy LO tervezőt: GLO Maker a neve és ingyenes. A 3.0 verzió nem volt elérhető, ezért egy korábbit töltöttem le. Érdemes egyébként elolvasni a hozzá tartozó irodalmakat, mert azokban is sok információ található. Gondoltam, hogy készítek egy LO-t, de nem ment. Már az első oldal elrendezését sem tudtam kiválasztani, de a címmel is bajban voltam. Mi legyen? Nos, ez jelzi a kifáradást.

Viszont van néhány tanács, amit egy jó LO készítésekor szem előtt kell tartani, és amelyek valójában minden tanítás-tanulásra vonatkoznak, a mindennapokban is hasznosíthatók. Például:

  • A tanulási célt tartsd szem előtt!
  • Értelmes tartalmat válassz a célok eléréséhez!
  • Adj lehetőséget választásra, ki hogy szeretné megoldani a feladatot!
  • Változatos formátumú tananyagot használj a különböző tanulási stílusok támogatásához!

Megjegyzések