Gamification 6

Sikerült befejeznem! Meghallgattam az utolsó előadást is!


Mi a játékosítás jövője? Mik a veszélyei? Hol van helye és hol nincs? Stb. Szerintem, a Sight című videó megtekintése (az utolsó előadásból) elég ahhoz, hogy elgondolkodjunk mindezeken.







Viszont egy ötlet motoszkál a fejemben. Tervezzük az iskolában egy mérőeszköz kialakítását a fejlődés mérésére. Igen ám, de muszáj lenne a feladatokat valahogy kipróbálni. (Mint ahogy egyébként a játékokat is, mert lehet elképzelésünk arról, hogy az embereknek mi tetszik majd és hogyan fognak játszani, de tudni csak akkor fogjuk, ha tényleg mgnézzük, hogy mit tesznek.) Arra gondoltam, hogy ha létehoznánk rengeteg itemet és beletöltenénk egy játékba, majd elemeznénk az adatokat, akár el is végeztethetnénk ezt a feladatot a gyerekekkel. Mondjuk, azt meg kellene adnia, hogy hanyadikos. Mérnénk az időt, ami alatt megold egy feladatot - sok játékban van lepergő óra. Azt is tudnánk, hogy jól oldotta meg vagy sem - ő meg gyűjthetné a pontokat. Látnánk a tipikus hibákat, amelyeket elemezve kiszűrhetnénk / javíthatnánk a rossz feladatokat: nem egyértelmű, nem érthető, több jó megoldás létezik, stb. És még megkérhetnénk, hogy osztályozza a feladatot, hogy mennyire volt könnyű. Azt nem tudom, ezt mivel kellene honorálni úgy, hogy valós értéket adjanak meg. De pl. ha eltalálja a mi értékelésünket, akkor kaphat valami pluszt. Nekünk azonban információ lehet - a megoldási idővel és a helyes megoldások számával összevetve -, ha valamit nagyon másképp ítélnek meg nehézség szempontjából, mint mi. Ez egyébként a játékosítás crowdsourcing vagy microworks típusú használata. Ennek egyik feltétele, hogy a feladat valóban mikro elemekre legyen bontható. Ez még kérdés számomra, hogy hogy is kellene, ha belegondolok, hogy az országos nyelvi mérésen egy szöveghez 12 item tartozott, amiből kettő felesleges volt (8. évfolyamon). Ez nem mikro méret, nyilván másképp kell az egyes itemek tesztelését megoldani, nem egészen úgy, ahogy majd a feladatban lesz. Félek, hogy rögtön kiderülne, hogy ha nem országos mérésről van szó, még angolul is jobban tudnak. Vagy inkább remélem?

Hol lehet megtanulni egy ilyen játék programozását? És szükségem lenne egy olyan kitűzőre is, ami le tud játszani egy mozgó képet. Más problémám ebben a pillanatban nincs. :)

Megjegyzések